شاد بودن می‌تواند تأثیر مثبتی بر رفاه کلی و روابط ما با دیگران داشته باشد. در حالی که شادی واقعی از درون سرچشمه می گیرد، راه هایی برای پرورش رفتار مثبت تر و نشان دادن شادی به بیرون وجود دارد. در اینجا سه ​​راه برای شاد بودن وجود دارد:

1. قدردانی را تمرین کنید:یکی از راه‌های مؤثر برای شاد بودن، تمرین شکرگزاری است. وقت گذاشتن برای تأمل و قدردانی از چیزهایی که در زندگی‌مان داریم، می‌تواند تمرکز ما را از آنچه که نداریم به چیزهایی که داریم تغییر دهد. این می‌تواند به دیدگاه مثبت تر و رفتار کلی شادتر منجر شود. برخی از راه‌های تمرین قدردانی عبارتند از: نگه داشتن یک دفتر خاطرات سپاسگزاری، ابراز تشکر از دیگران، یا صرفاً لحظه‌ای در روز برای تصدیق ذهنی چیزهایی که برایشان سپاسگزاریم.

2. در گفتگوی مثبت با خود شرکت کنید:افکار ما بر احساسات و رفتار ما تأثیر می گذارد. با درگیر شدن در گفتگوی مثبت با خود، می‌توانیم افکار منفی یا خود را به افکار مثبت‌تر و توانمندتر تبدیل کنیم. این می‌تواند به ما کمک کند تا ذهنیت شادتری را پرورش دهیم و نگرش خوش بینانه تری ایجاد کنیم. به جای تمرکز بر شکست ها یا کاستی ها، سعی کنید روی نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید. خودگویی منفی را با جملات تاکیدی و تشویقی جایگزین کنید.

3. لبخند بزنید و بخندید:خندیدن و خندیدن راه‌های ساده و در عین حال قدرتمندی برای شاد بودن هستند. تحقیقات نشان داده است که عمل لبخند زدن در واقع می‌تواند باعث ایجاد احساس شادی در مغز شود، حتی اگر لبخند در ابتدا اجباری یا ساختگی باشد. لبخند زدن نه تنها خلق و خوی ما را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر مسری بر اطرافیان ما دارد و منجر به تعاملات مثبت بیشتر می شود. به طور مشابه، خنده باعث ترشح اندورفین می شود که تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است. اطراف خود را با طنز احاطه کنید، ویدیوها یا فیلم های خنده دار تماشا کنید، یا وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را می خندانند.

علاوه بر این سه استراتژی، مهم است که به یاد داشته باشید که شادی واقعی را نمی توان تنها از طریق عمل کردن به دست آورد. پرداختن به مسائل اساسی که ممکن است بر رفاه کلی شما تأثیر بگذارد ضروری است و در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی باشید. مراقبت از سلامت روانی و عاطفی خود در پرورش شادی واقعی بسیار مهم است.

mental health-سلامت روانی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...